Elektro-Kontakten AS ble stiftet i februar 2007. Siden den gang har vi blitt en anerkjent leverandør av elektrotjenester. Vi er en moderne og fremtidsrettet elektroentreprenørbedrift som besitter mange dyktige og høyt kvalifiserte medarbeidere. Dette bidrar til at vi kan prosjektere og gjennomføre alle typer prosjekter så presist og kostnadseffektivt som mulig for våre kunder.

Våre faste kunder er blandt Norges ledende totalentreprenører. Elektro-Kontakten AS utfører totalunderentrepriser innen elkraft- og svakstrømsinstallasjoner til større prosjekter som kontor- og næringsbygg, hotell, skole, omsorg, barnehage, leilighetsbygg.

Vi har stor variasjon i våre oppdrag som er med på å skape bred erfaring fra alle typer anlegg. Etter behov i markedet har vi sett nødvendigheten av en egen service og prosjektavdeling. I tillegg har vi en egen intern prosjekteringsavdeling med prosjekteringsingeniører og tekniske tegnere. Ved å lage en slik struktur klarer vi å yte maksimalt uansett prosjekttype.

Vår visjon er å fremstå som en kvalitetsbevisst bedrift med høyt servicenivå, yrkesstolthet, effektivitet og engasjement som alltid leverer til avtalt tid, pris og forventning.

Våre verdier

Elektro-Kontakten AS har som mål å være blant de ledende elektrobedriftene i Norge innen sitt fagområde, både faglig og servicegrad. Vi skal sette fokus på utdannelse i faget, både ved hjelp av nye lærlinger hvert år og videreutdanning.

Kvaliteten er først oppnådd når produktet og tjeneste er overlevert kunde:

  • I samsvar med kundens krav og forventning

  • Uten skade på personell og miljø

  • Med tilfredsstillende økonomisk, forskriftsmessig og estetisk resultat

Elektro-Kontakten AS vil gjennom profesjonelt samarbeid med sine kunder, leverandører og samarbeidspartnere videreføre sine krav til kvalitet. Samarbeidet skal bidra til at alle parter øker sin konkurransekraft.

 

Elektro-Kontakten AS sitt kvalitetsbegrep omfatter så vel helse, miljø og sikkerhet (HMS), som økonomi og produktkvalitet. Vårt integrerte styringssystem ivaretar alle disse faktorene. Vi skal øke vår kunnskap om miljøeffekten av våre produkter og tjenester. Helse, miljø og sikkerhet skal ha høy prioritet ved utførelse av arbeid i alle ledd i bedriften. Den enkelte medarbeider er ansvarlig for sin egen og sine kollegers sikkerhet, selv om ledere sitter med et spesielt ansvar.

I samspill med våre kunder skal vi levere produkter og tjenester innen alle områder. For å beholde og forbedre Elektro-Kontakten AS sin anseelse, konkuranseevne og lønnsomhet er det nødvendig å levere produkter og tjenester med kvalitet. Derfor må alle deler av bedriften stadig forbedre seg gjennom aktivt å finne frem til og eliminere faktorer som påvirker kvaliteten i negativ retning.